Site Loader

Promowanie własnej strony internetowej nie jest łatwe. Jeżeli zostały już utworzone odpowiednie linki w zewnętrznych źródłach, a nadal nie przełożyło się to na odpowiednią ilość wizyt, może to oznaczać jedno — strona nie jest we właściwy sposób zoptymalizowana. Skutecznie pozycjonowanie stron WWW polega na zmianie niektórych elementów serwisu tak, aby adres pojawiał się wyżej na liście w wyszukiwarce internetowej.

Słowa kluczowe to podstawa

Na początek należy zastanowić się, czy wstawiane treści są unikalne i związane z branżą, w której działa firma. Należy stosować właściwe słowa kluczowe, które mają szansę pojawiać się często w wyszukiwarce. Nie należy wstawiać zbyt dużej ilości fraz w jednym miejscu, lecz rozłożyć je równomiernie na wiele podstron. Każda z nich powiększa szansę na zaistnienie adresu w wynikach wyszukiwania. Ma to tym większe znaczenie, jeśli oprócz tekstu dodajemy zdjęcia lub filmy — powinny być one szczegółowo oznaczone za pomocą opisów alt. Należy przy tym korzystać z fraz w jak najbardziej naturalnej formie.

Tytuł strony i szczegółowy opis

Kolejna istotna kwestia to dobranie właściwego opisu strony internetowej, jej tytułu oraz adresu URL. Wszystkie te elementy wyświetlają się w wynikach wyszukiwania i nie mogą być budowane w dowolny sposób. Opis strony, czyli meta description, widoczny jest pod tytułem i adresem. Powinien informować o tym, co znajduje się na stronie i czego dotyczy serwis. W ten sposób można postawić pierwszy krok w celu przyciągnięcia większej uwagi internautów. Opis powinien być krótki i wskazywać na główne treści w ciekawy sposób. Należy unikać opisów dłuższych niż 170 znaków.

Adres URL i części składowe


Podobnie należy kształtować tytuł strony oraz linię z adresem URL. Nie powinien być to enigmatyczny skrót, lecz najlepiej, jeśli będzie wskazywał na konkretną treść. Strukturę serwisu warto tworzyć tak, aby w adresie pojawiały się fragmenty ważnych słów kluczowych, na przykład „komputery/akcesoria”. Dotyczy to również nazwy domeny. W wielu przypadkach pozycjonowanie stron WWW jest łatwiejsze, jeśli promujemy nazwę grupy towarowej niż nazwę firmy, nawet jeśli marka jest reklamowana w ramach dużego przedsiębiorstwa. Adres również nie powinien być zbyt długi — najlepiej, jeśli zawiera nie więcej niż 100 znaków. Nie powinien też zawierać znaków specjalnych ani znaków diakrytycznych.

Bez zachowania powyższych zasad pozycjonowanie stron WWW nie będzie skuteczne. Należy je brać pod uwagę podczas tworzenia kolejnych podstron, szczególnie jeśli serwis podlega dynamicznemu rozwojowi. Nie należy też zmieniać struktury strony, bo stracimy możliwość przekierowania klientów do konkretnych informacji. Strona powinna być wygodna dla użytkownika i zachęcać do korzystania z publikowanych treści.

Autor: Natalia